Denne oppgavedagen gikk ut på å lage ebn fotomontasje av renderbilder, teksturer og bildeelementer.
Jeg begynte med en modell av et hus i AutoCAD-format.
Jeg importerte denne modellen til 3ds Max og la til teksturer og lys. Noen av teksturene hadde jeg laget selv.
Denne veggen tok jeg bilde av og lagde en seamless versjon av i photoshop. For å unngå for mye forskjell på lysstyrken i bildet kopierte jeg bildet til en ny layer i photoshop og laget en blurry versjon som jeg blendet inn med orginalbildet. Da blir fargene mer jevne. Etter det croppet jeg bildet slik av dimensjonene var like både i høyde og bredde.
Slik så det ferdige teksturbildet ut.
Jeg lagde også en bump-versjon av teksturen for å få mer ujevnheter frem i renderen.
Her testrendret jeg for å se hvordan teksturen ville se ut på bygget. Jeg har brukt UVW map med box for å få teksturen til å stemme med formen huset.
Jeg la til vannteksturer der bassenget og det rennende vannet skulle være.
Ferdig render fra 3ds Max. Jeg la til bakgrunnsbilde i environments i 3ds max da jeg rendret. Jeg hadde også lagt til et lys som kommer fra høyre.
Jeg la til gresstekstur i photoshop. Det så bedre ut enn gressteksturen fra 3ds Max.
Etter å ha lagt til gress på begge sider og stilt på lysstyrke, kontrast og farger la jeg til bakgrunn og entourage. Jeg lyste opp bassenget litt og mørknet gulvet rundt bassenget for å lage litt mer kontrast. Det krevde litt prøving og feiling å simulere ekte perspektiv, skygger og farger i photoshop, sammenlignet med å gjøre det i 3ds Max. Dette ble det endelige resultatet.