I dag fortsatte jeg der jeg slapp i går. Jeg la til teksturer på alle elementer.
Jeg laget enkle omgivelser og en slags hekk rundt.
Til tekstur fant jeg et bilde med en hekk som nylig er klippet. Denne var perfekt til tekstur.
Slik ble den sømløse teksturen til hekken.
Jeg testet også å lage en liten hevelse i bakken med displace på en plane. Jeg tegnet bare noen gradienter i photoshop som jeg brukte til dette.
Her er det enkle bildet jeg brukte for å heve bakken. Svart blir ikke hevet i det hele tatt mens helt hvitt ville vært maksimum hevelse. Jeg har prøvd å lage en gradvis overgang til grå for å lage en liten bakke. Jeg synes det fungerte bra.
Jeg la til en sky map i environments-menyen i 3ds Max for å få refleksjoner i vinduene av natur. Jeg la i tillegg til tekstur på en plane som bakgrunn i forhold til hvor jeg plasserte kameraet.
Jeg fortsatte å legge inn planes med tre, gress og personer som pynt til scenen.
Slik ble renderen. Det var vanskelig å plassere bilen på en bra måte i forhold til vinkelen.
Jeg tok en renderfil fra CAVm1-innleveringen og begynte å skru på kontrast, levels, hue og contrast for å prøve å forbedre bildet litt.
Jeg forandret på en del forskjellige ting i bildet og la til et bilde med gausian blur som jeg brukte blend mode på og hadde lite opacity på for å mykne opp bildet bare bittelitt.
Slik ble bildet. Det ble ikke en kjempestor forskjell til tross for flere filtre der jeg hadde skrudd litt på forskjellige ting. Jeg prøvde uansett å teste flere instillinger da jeg rendret dette bildet, så jeg synes ikke det trengte altfor mye redigering. Litt forskjell ble det uansett før og etter.