lørdag 27. september 2014

CADHP1 - dag 10

I dag har jeg fått begynt med teksturering og lyssetting i 3ds Max.

Jeg har valgt å linke til AutoCAD-filen slik at hvis jeg skulle trenge å oppdatere noe i AutoCAD så vil oppdateringen også skje i 3ds Max hvis jeg velger reload. Dette gjør at jeg ikke har like mange valg når jeg ønsker å velge enkeltflater for teksturering i 3ds Max. Jeg vurderte om jeg måtte ta bind model og bryte linken, men dette hadde vært mindre praktisk. Jeg endte heller opp med å gå tilbake til den enkelte modell og forandre litt på måten blocken var satt opp på.

Etter å ha forandret AutoCAD-filene kunne jeg trykke på reload og se at alle oppdateringen følgte med. Dette er en fin arbeidsmåte som kan spare tid ved eventuelle forandringer.

Her ville jeg ha 2 teksturer, en hvitfarge og logoen med alpha, men ved linking til AutoCAD får jeg begrensede valg og jeg måtte finne en annen løsning på dette.

Jeg lagde en tynn sylinder i 3ds Max utpå AutoCAD-modellen for å sette på logoen slik. Denne metoden gav meg mer kontroll.

Logoen skal på plass flere steder.

Det er ikke alltid det fungerer optimalt med en gang.

Skjermene har fått self-illuminated materiale. Det har også lysene slik at de faktisk ser ut som de lyser

Scenen begynner virkelig å ta form nå.