I dag har jeg begynt på moduloppgaven for CAVm2. Her skulle vi fortsette med hytten fra CAVm1-innleveringen og lage teksturer og entourage til eksteriøret av bygget.
Jeg åpnet modellen av bygget fra sist innlevering . Jeg hadde allerede lagt på teksturer utenpå, selv om det ikke var nødvendig bare for å teste litt teksturering. Jeg kommer da til å bytte ut teksturene med bilder jeg lager til teksturer selv. Teksturene skal inneholde bump map for å gi det mer følelse av dybde og ujevnhet.
Jeg brukte mursteinene jeg lagde tekstur av sist og la de på bygget. Dette gir huset en helt annen personlighet.
Jeg tenkte å lage trelister rundt dørene og vinduene og tok et bilde av et skap hjemme. Bildet ble egentlig ikke så bra pga mye gjenskinn, men jeg fikk lyst å prøve om det gikk an å redde inn ved hjelp av metodene jeg har lært.
Etter en runde i photoshop med tiling, cloning og nedjustering av lyset fikk jeg denne teksturen. Det var ikke så aller verst med tanke på orginalbildet.
Slik så teksturen ut på dørkanten.