Jeg fortsatte med modellene jeg hadde satt inn fra dagen før og teksturerte disse. Lys ble også satt opp i taket og daylight system var på plass utenfor for å gi fint lys utenifra.
Ved rendring så jeg at det var noe veldig gult som ble reflektert på veggen. I og med at rendringen tok så lang tid bestemte jeg meg for å prøve å fikse dette i Photoshop istedenfor å rendre et nytt bilde som ville tatt veldig lang tid.
Det ser ut som om Photoshop fungerte veldig bra her og bildet har et renere preg allerede.
Jeg lagde også kamera som jeg animerte. Her valgte jeg å lage preview animation siden alt rending jeg hadde gjort før dette tok såpass lang tid.
Her er orginalrenderen av denne vinkelen.
Jeg rendret også ambient occlusion ut. Denne skal jeg blande sammen i Photoshop for å få mer markerte kanter på bildet.
Til slutt rendret jeg et depth-pass som jeg kan bruke til å lage en fokuseffekt på bildet. Som en kan se er hvit er nærmest og svart lengst bort når en skal lage fokuseffekt med dette.
Slik ble det ferdige bildet. Jeg er ganske fornøyd med resultatet.
Slik ble bilde nr 2. Jeg liker veldig godt hva ambient occlusion gjør med bildene. Det ser med en gang mer levende ut.
3. vinkel av kjøkkenet.
Her er videopresentasjonen av prosjektet.