Hvis vi velger kamera med perspektiv ser vi at linjene får en annen form. Denne formen er mer realistisk i forhold til hvordan vi ser objekter i det ekte liv.
Her er samme figuren til slutt med en annen visual style, X-Ray. En kan se linjene som ligger bak siden formen er delvis gjennomsiktig.
Vi modellerte og fikk prøve ut forskjellige viewports i modelspace for å vise isometriske riss etter Norsk Standard.
Ved å lage en buet linje og kopiere den et par ganger bortover med forskjellig høyde kan en bruke loft-funksjonen for å lage en buet surface.
Vi skulle lage et høytlager basert på visse mindre deler som vi modellerte etter mål. Trucken er importert fra en fil vi lastet ned. Så fikk vi teste å kopiere og sette disse inn i rectangular arrays for å lage noe som lignet på eksempeltegningen.
Her er noen av enkeltdelene
Vi fikk legge til tekstur på 3D-former og aktiverte solen. Her kunne vi velge sted i verden, dato og klokkeslett som solen simulerte. Skyggen sees til høyre og bak huset. Dette vil synes bedre ved rendring som vi begynner med senere.
Vi lærte forskjellige måter å lage enkle kameraanimasjoner med. Animasjonsmulighetene i AutoCAD er noe begrenset, så slike animasjoner bør helst gjøres i Autodesk 3ds Max som vi skal lære senere. Jeg fikk i alle fall teste å lage en spline og få kameraet til å følge denne stien.