torsdag 4. desember 2014

CAAm1 innlevering

Dette er den første oppgaven vi leverer etter vi har lært Revit. Revit kan brukes til arkitektur og å lage konseptbygg, samt å lage terreng basert på kotelinjer fra kart. Det er noe annerledes å jobbe i dette programmet sammenlignet med AutoCAD, Inventor og 3ds Max som jeg har jobbet i fram til nå. Jeg håper på å bli tryggere på programmet i etter hvert som jeg jobber mer med det.

Vi fikk utdelt gamle tegninger som ikke var så lett å lese. Pga dette fikk vi noen frie tøyler til å bestemme mål osv. selv. Her er tegningene over 1. og 2. etasje.
 Her er fasadetegningene.

 Dette er site-map som jeg brukte til å konstruere opp bakken med. Jeg så på kotelinjene 185 til 201.



Jeg la inn bildet av tegningen i Revit, roterte den rundt slik at alt ble beint og skalerte bildet til å matche målsettingen i programmet. Jeg begynte så å legge inn vegger oppå dette.

Etter å ha fått inn vegger, både for interiør og eksteriør begynte huset å ta form.

Jeg begynte på trappen og tilpasset veggene og bredden etter det.

Jeg måtte skjære hull i gulvet med edit boundaries-funksjonen for å få trappen til å passe inn.

Her er en kjapp render av huset så langt.

Etter å ha rotert og skalert site-map begynte jeg å fylle inn kotelinjene med oppgitte høyder. Høyden gikk fra 185 til 201 meter over havet.

Slik ble plasseringen av huset i terrenget.
Til slutt laget jeg noen konseptbygg for å fylle inn scenen.

Jeg lagde en testrender til slutt for å se på scenen.